miércoles, 19 de octubre de 2011

Spaniere kommer altid for sent...



...fordi de går så langsomt! Mange spaniere slentrer af sted stille og roligt og fylder for det meste hele fortovet, som  om de havde alverdens tid og var de eneste på gaden. Så det gik op for mig at det må være derfor de altid kommer for sent! Jeg tror at de synes intet er så vigtigt at det er værd at stresse over. I Spanien har man åbenbart noget man kalder el cuarto som er det tilladte kvarter man kan komme for sent,  eller det må være det kvarter man forventes at komme for sent ;)

Da jeg så gik der halv-stresset og lettere irriteret over deres afslappede holdning kom jeg til at tænke på at hvad jeg skulle nå var nu heller ikke sååå vigtigt... måske er det faktisk spanierne der har fat i den lange ende; hvorfor bruge sine kræfter på at stresse og altid prøve at slå tiden når tiden alligevel indhenter én? Hvorfor ikke bare (næsten)  stoppe op og nyde det øjeblik du er i nu? Så det vil jeg prøve på, jeg kommer nok aldrig til at gå lige så langsomt som spanierne, men sætte tempoet lidt ned og nyde øjeblikket.... Når jeg altså har tid ;)


No hay comentarios:

Publicar un comentario